torsdag 13 augusti 2009

Spindlar i olika format

Jag och min man gjorde en utflykt här i sommar till Holmsund utanför Umeå. Där finns ett Tropikhus med apor, ormar, ödlor och andra "mysiga" djur. Jag fotograferade genom glasrutorna bla dessa olika spindlar. Den första vet jag inte vad det är för sort men jag tyckte den var rätt läcker:



Den andra tror jag var en Svarta Änkan:



Den sista vet jag inte heller vad det var. Där såg jag ingen spindel men en massa nät:



Jag är inte särskilt rädd för spindlar men jag skulle inte vilja ha dessa hemma...

1 kommentar:

  1. YACK! Men häftigt, den första tror jag är något med Mexikansk och nått med rött i namnet, var på ett smådjurs ställe på semestern och fick en privat visning, dom hade en lika där. :-)
    sen är det en svarta änkan,,vet du att det finns olika arter inom svarta änkan också? har jag hört men inte kollat upp om det är sant..

    och den sista bilden,, isch.. yack,, snuskigt att inte se vem som bor där.. :-)

    fina bilder,,,, :-)

    SvaraRadera