onsdag 13 maj 2009

Lövånger kyrkby

Jag har varit i Lövånger två dagar i jobbet. Är med i ett projekt för att förbättra dokumentationen. Vi fick bo två och två i dessa kyrkstugor. Det var någon som sa till mig innan jag åke "lycka till med sovandet, där spökar det". Jag har då sovit gott... En i gänget har hört sin "stugdelarkompis" vara uppe några gånger på natten. Kompisen säger att hon inte varit upp en enda gång...

Naturligtvis glömde jag kameran hemma, bilderna är tagna med mobilen. Jag ville ha bilder på dessa mysiga stugor. Längst upp i raden till höger bodde vi:



Denna såg jag när jag promenerade runt stugorna, tyckte det såg lite mysigt ut:



Har en liten förkärlek till lador, vet inte varför:



Och dessa var små miniatyrlador, häftiga tycker jag:





Detta är också stugor i liten skala:



och en kyrka i samma skala:



Lampan på knuten på kvällen när vi gick till våra stugor efter en trevlig middag och en stund framför tv´n:



Denna kunde jag inte låta bli att ta kort på. Vi tyckte den var lite rolig. Skylten satt där man gick in till bastun:


Det var några bilder från ett mysigt ställe att tillbringa två dagar för att arbeta med dokumentationen...

2 kommentarer:

  1. Husen, ladan & kyrkan i liten skala är så gulliga!! :) Det är något särskilt med dom gamla timrade ladorna! Skylten var kul!! :D Kramar från Lena

    SvaraRadera
  2. jätte mysigt ser det ut :-) miniatyrerna var verkligen detaljerad gjorda,,, lador är mysiga, dom berättar en historia tycker jag, dom flesta har stått i många år, slitna av väder, vind och användning......

    ha en skön kväll

    SvaraRadera