söndag 3 maj 2009

v.18

Nu har jag kommit hem och landat efter en hel helg med pyssel!! Det har varit superkul och bra för själen... Lovade några matbilder från fredagens middag i det fria. Här kommer först en bild på elden, det är roligt att fotografera elden. Det var lite svårt att se i fredags hur bilderna blev då solen sken som bara den:



Muurikkan på elden och börjar att fräsa lök, gissa om det luktade gott:



Dit med kyckling och bacon:



Och till sist grönsakerna:



Detta la vi i mjuka tacobröd tillsammans med guacemole, ostdipp och aioli. Dryck till var en kall öl, riktigt gott var det...

Det är nog inte sista gången som vi lagar mat ute... Ha den trevlig kväll!!

2 kommentarer:

  1. ser och låter super gott, men vad är muurikka? det måste vi nog ta och prova nå tag... :-)

    fina bilder för man blir lite hungrig nu...

    ha en skön dag

    SvaraRadera
  2. ahaa, hade jag ju kunnat listat ut om jag tänkt efter lite :-) får nog införskaffa en sån tror jag, ser så himla gott och mysigt ut. :-)

    nja, kan väl inte så där jätte mycket om insekter och dylikt, slår i mina böcker och blir själa glad om insekten finns med. Är riktigt kul att veta vad man fotat. :-)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera